Saeco 10000242

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco 10000242 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

JoeyAppel 25-10-2011
Geschreven voor: Saeco 10000242

Ik ben reeds twee jaar in het bezit van de Talea ring. Mijn ervaring: Helemaal top! Echt nog nooit problemen mee gehad. Onderhoud blijft bij mij beperkt tot 1 keer grondig in de maand met gebruik van het ontvettingstabletje en 1 keer per half jaar helemaal van onder tot boven. Een ontkalkingsfilter gebruik ik niet.
De koffiesmaak is nog steeds supergeweldig en ik zou niets anders willen thuis. De senseo laat hij ver achter zich!

JoeyAppel 10-09-2013

10-09-2013 Update op mijn eigen review:

Gewoon al jarenlang heel veel genot van deze machine. Wij gebruiken hem veel, ook met het stoompijpje en doet het gewoon dagelijks feilloos. Wij maken hem echt niet overdadig veel schoon. Een keer in de twee weken normaal schoonmaken/doorspoelen. Een keer in de twee a drie maanden een grote schoonmaakbeurt van boven tot onder. Plus wanneer het programma het aangeeft een anti-kalk beurt.
De smaak blijft lekker, de kopjes goed vol en warm met een heerlijk creme-laagje.

Een minpuntje: Het opvangbakje onder het kopje begint er afgesleten uit te zien. Dat is dan ook wel van goedkoop plastic gemaakt.

JoeyAppel 16-11-2014

Een update op mijn review nu na ruim 3 jaar:

Na elke dag drie jaar lang te genieten van lekkere koffie uit deze saeco kan ik nog steeds zeggen: TOP!
Alles werkt zoals het hoort, geen lekkages, geen verstoppingen. Als deze machine nog verkocht werd zou ik er zo nog een gekocht hebben. ...en de kwaliteit....: Deze week kwam mijn zus trots vertellen dat zij een koffiebonenmachine gekocht had. Na het drinken van een bakje koffie uit mijn saeco reageerde zij verbaasd: "wat een lekkere koffie is dit!"
Mensen, dit geld eigenlijk voor alles: Houd het goed schoon, dan blijft het goed werken!

ikeus 30-12-2010
Geschreven voor: Saeco 10000242

ppff hou op schei uit over dit apparaat
wij hebben hem sinds 2008 en hebben er een verzekering bijgekocht BLIJ TOE
ik heb hem vanmiddag voor de vierde keer weg gebracht
om dat er weer eens iets is met het stoompijpje ik heb hem ook weg moeten brengen na het ontkalken omdat hij gewoon geen water meer gaf
het stoompijpje lekt nu weer gggrrr en terwijl ik hem alleen in de avond gebruik dus niet zo heel veel want ik vindt het niet lekker alleen mijn man
nu ik hem weg gebracht heb zei de man van de block ik ga vragen of u een andere kan krijgen dit is al de vierde keer
dus ik ben benieuwd wat me te wachten staat
ik ben blij dat ik niet iedere keer de kosten hoef tebetalen ik zal hem niemand aanbevelen
mijn nicht heeft er ook 1 die geeft na iedere keer te ontklaken geen water die is ook al 4 keer weggeweest di eis het ook zat dus mensen KOOP HEM NIET GGGRRR

MarioB 28-03-2010
Geschreven voor: Saeco 10000242

We schaften 3 jaar geleden een Saeca Talea Ring Plus aan. De derde Saeco-machine op rij.
Van in het begin zat het gewoon niet lekker. Daar waar we de vorige toestellen pro rata 1x per maand grondig proper maakten, eiste dit toestel een wekelijks onderhoud of er kwam geen koffie meer uit!
Het ging van kwaad naar erger... Na het ontkalken druppelde de koffie eruit. Een kopje koffie maken nam al vlug 3à 4 minuten in beslag. We hebben het een hele tijd verdragen, maar nu is de maat vol. We zijn terug naar de winkel geweest. Daar vertelde men ons doodleuk dat er 'wel veel klagende klanten waren' die een Talea-toestel gekocht hadden. En 'dat ze deze lijn niet meer verkochten'... Maar... dat Saeco nu een nieuwe lijn op de markt gebracht heeft, die terug even goed was als de 'eerdere' versie (Magic Roma).
Wel, voor ons stopt het hier! we gaan op zoek naar een expressomachine van een ander merk. Nooit meer een Saeco-toestel in onze keuken... Helaas, want van de vorige 2 waren we uiterst tevreden...

Kokkie72 25-03-2010
Geschreven voor: Saeco 10000242

Wij hebben de Saeco Talea Ring Plus sinds december 2006. Na 2 weken hadden we het aanrecht helemaal blank staan door lekkage aan het apparaat. Na reparatie heeft het apparaat een tijdje goed gewerkt. Tot afgelopen zomer. Begon weer te lekken en het apparaat is weer gerepareerd (+ nieuwe boiler erin). Na een paar weken opnieuw lekkage onderaan het apparaat. Weer retour voor reparage. En raad eens...drie weken geleden begon ie weer te lekken, koffie kwam er met horten en stoten uit en ineens pompte hij geen water meer op uit het reservoir en maakte een enorm kabaal. Dus weer retour. Net gisteren weer opgehaald (reparatie EUR 155,=) en hij lekt nu alweer!!! Ik wil NOOIT meer een Saeco!

svenvwersch 08-07-2009
Geschreven voor: Saeco 10000242

Zoals vele hier zeggen problemen te hebben met de machines hebben wij in de familie al 10 jaar saeco koffiemachines, zonder problemen. Wat ik merk is dat de technologie van koffiezetten bijna niet verandert is alleen de toeters/bellen/displays en knopjes veranderen. Wil je geen problemen met een saeco machine maak dan de centrale eenheid regelmatig (lees 1x per week) goed schoon en smeer de bewegende delen met een voor consumptie geschikt smeermiddel (vooral het piemeltje wat aan de onderkant uitsteekt). de molen 1x per half jaar uit mekaar en met het bijgeleverde borsteltje en een stofzuiger leegmaken, koffie bevat vetten die bij het malen vrijkomen en de binnenkant van de molen flink vervuilen. Hierdoor heb je langer plezier van je machine en alleen al de smaakt blijft lekkerder, hoe schoon de machine ook werkt ik proef het als hij niet goed is schoongemaakt. Ter info: ik heb zelf een magic roma van 8 jaar oud, mijn ouders een magic deluxe van 6 jaar oud en mijn broer een stratos van 3 jaar. Nooit problemen gehad buiten een pompje en nieuw boilertje (slijtage). Dus succes met schoonmaken.... Gr Sven

omakooy 12-12-2008
Geschreven voor: Saeco 10000242

Het apparaat geeft heerlijke koffie als hij het doet en dat is nu het grote probleem!
Ik heb deze talia ring plus 27-7-2007 gekocht en hij is nu voor de 6x naar het service centrum opgestuurd. Dit kost mij elke keer € 7,20 porto kosten, want ik woon een heel eind uit de buurt.
De grootste ellende is dat hij heel gauw lekt en nu geeft hij ook geen koffie meer af en het stoomkraantje gaat niet meer dicht. Kortom een grote fiasco is deze koop geweest.

Dekker 27-08-2008
Geschreven voor: Saeco 10000242

Ik ben totaal niet tevreden over dit apparaat. De duurzaamheid is mij zeer tegengevallen. Heb dit apparaat nu drie kwart jaar en heb al 7 keer hem naar het Saeco service centre gebracht. De eerste keer was er een verstopping, daarna lekkage van vies water, wat pas na 5 keer brengen echt werd opgelost. Momenteel staat hij er weer omdat de Aan/Uit knop stuk is.

de1alain 26-06-2008
Geschreven voor: Saeco 10000242

Ik heb dit toestel gekocht via het internet, waar ik heel tevreden over ben en tegen een heel interessante prijs t.o.v. de winkelprijs. Na een 3-tal werkdagen op een correcte manier thuisgeleverd zoals ik verwacht had,vrij snel dus.
De eerste dagen heb ik natuurlijk wat geexperimenteerd met dit toestel voor het afstellen van het juiste aroma. Ik had er ook meteen espressobonen bijbesteld van het merk Lavazzo,waar ik qua smaak heel tevreden over ben. Tussenin ook nog andere merken geprobeerd maar die bevielen me heel wat minder. Maar ieder heeft zijn eigen voorkeur natuurlijk wat smaak betreft.
Chocomelk is ook gemakkelijk klaar te maken en erg lekker luchtig. Een kop halfvol met melk,chocopoeder erbij en opwarmen m.b.v het stoompijpje.

Zonder te overdrijven krijgt dit toestel een dikke 9/10 als algemene beoordeling. Een zeer goede prijs/kwaliteits verhouding.
Dit toestel bevalt mij dus heel positief en doet wat ik ervan verwacht had.
Temperatuur van de koffie is ook heet genoeg, wat jammer genoeg bij het lezen van beoordelingen over andere toestellen soms wel wat kan tegenvallen.
M.a.w.dit toestel is een prima aankoop.
Het eerste en totnogtoe enige negatief puntje is het in de hoogte verstelbare
'touch lift' wat niet echt stabiel oogt,maar na enige tijd in gebruik lijkt dit mij niet echt te storen.

FrescoRaisa 03-09-2007
Geschreven voor: Saeco 10000242

De vorige review wil ik toch graag een beetje nuanceren. Wij zijn gebruiker van een eerste Saeco apparaat sinds februari van dit jaar. Elk weekend plan ik een moment om het apparaat schoon te maken en aansluitend de unit te spoelen. Dat is zo gepiept. Wij ervaren dan ook absoluut niet de problemen die de vorige reviewer meldt. Ook vullen we elke dag het water bij (en zo nodig vaker). Het is gewoon een kwestie van inspelen op het apparaat. Wij zijn dan ook uitermate tevreden. Het enige minpunt vind ik het klepje waarin de voorgemalen koffie gedaan moet worden. Deze staat verkeerd om voor rechtshandigen. Aangezien ik elke avond caffeïnevrij drink, is dat wat onhandig, maar ook dat went.

el duderino 21-08-2007
Geschreven voor: Saeco 10000242

Inmiddels is de machine en kwartaal in mijn bezit en ik ben nog bijna geen negatieve punten tegengekomen. Hij werkt gewoon goed:

- geeft krachtige stoom zodat lekkere capuccino gemaakt kan worden
- is makkelijk te reinigen
- werkt naar behoren (zeker als je de juiste bonensoort hebt ontdekt !)

Enige minpuntje is dat er soms uit de twee afzonderlijke pijpjes niet precies evenveel koffie komt (ik zet vrij kleine espressootjes). Bij twee tegelijk zetten dus toch kopjes wisselen.

Wizzy68 08-05-2007
Geschreven voor: Saeco 10000242

Deze machine gekocht via het internet. Prima webwinkel met snelle levering (machine was voorradig), echter geen verzendbevestiging. Dus stond onverwacht UPS voor de deur. De website is eenvoudig, met alleen basis product info. Je kunt de status van je bestelling niet volgen.
Ze hebben echter wel lage prijzen.
Advies: schaf tegelijkertijd de Milk Island aan voor een heerlijke cappuccino. Werkt stukken gemakkelijker dan het stoompijpje.

Pro:
- uitstekende (espresso)koffie, geheel naar smaak aan
te passen
- veel instelmogelijkheden (hoeveelheid koffie,
temperatuur, etc.)
- mooi design (hoewel persoonlijk)
- maakt weinig geluid, zeker in vergelijking met vorige
generaties volautomaten
- simpel onderhoud, is gemakkelijk zelf te doen
- geen sluipverbruiker in stand-by (1,7 Watt)
- machine is draaibaar op drie rubberen wieltjes.
Handig!

Contra:
- nog niets kunnen ontdekken

paulus44 24-01-2007
Geschreven voor: Saeco 10000242

Saeco taleo ring plus (espresso apparaat). Prima apparaat. Eenvoudig in te stellen en te gebruiken. Prima koffie, gebruik eigenlijk geen cappucino dus kan daar niet veel over zeggen. Knoppen zeer sensitief daar hoef je het duurdere type niet voor te nemen. Wel erg vaak lekbakje legen en met capsule voor antikalk erin is waterreservoir niet zo erg groot. Niet nodig apparaat op tijd aan te zetten. Alleen de kleine direct nodige waterhoeveelheid wordt verwarmd en dat is zo gebeurd. Dan heb je alleen niet veel aan het warmhoudplaatje natuurlijk.
Ben al t.m. 25 jaar bekend met echte espresso dus koffie keuze voor mij eenvoudig.
Globaal genomen aanrader en als je goed shopt voor niet al te veel geld.

RPT 04-01-2007

Gekocht de Saeco Talea Ring Plus. Wij waren op zoek naar de Saeco Primea
Cappuccino i.v.m. de voorkeur voor Cappuccino. De Primea van Saeco kent meer
koffie variaties, teveel voor ons. Ook op aanraden v/d leverancier geen Primea
genomen, 90% van alle primea's cappuccino zijn al retour fabrikant i.v.m. de
vele problemen. Restte ons de Odea en Talea, beiden in 4 varianten. Gekozen
voor de top onder de talea's de Ring Plus, heeft samen met de Touch een
warmhoudplaat voor kopjes en zijn de enige 2 van Saeco waarmee je ook een kopje
koffie kunt zetten met gemalen koffie, aparte vulopening. De Talea Touch is
iets mooier door zijn touchscreen maar is qua functies identiek aan de Ring
Plus maar is duurder!. Dus gegaan voor de Saeco Talea Ring Plus. Na een week
uitproberen drinkt mijn vrouw, verstokte theedrinker, Cappuccino. Zoals bij elk
espressoapparaat moet je in het begin experimenteren om de voor jouw beste
smaak, waterhoeveelheid en temperatuur in te stellen, het kan allemaal. 1e
kopje op de nuchtere maag wat minder sterk, 2e kopje wat sterker tot heel sterk
met 1 handomdraai, allemaal mogelijk. 1 kopje mokka koffie of normale koffie
met gemalen koffie ook mogelijk. Voorverwarmde kopjes, opschuimen melk, gaat
het beste met volle/halfvolle gepasteuriseerde melk, Friesche vlag doet het
goed bij ons, mooie romige laag na een dag proberen. Nu na zowel gezellig als
nuttig experimenteren met de instellingen zet ik een kopje koffie waar de zaken
die getest zijn door het AD absoluut niet aan kunnen tippen. Ik als
koffiekenner hoef nu tussentijds niet meer weg voor een betere koffie dan
filterkoffie, Senseo, Nespresso, wat een bocht vergeleken bij de smaakbeleving
die wij hebben met deze koffie. Ook de koffie is belangrijk wij kregen gratis
Pont's koffie mee. Gratis uittesten van div. apparaten en koffie proeven bij
deze winkelier ‘gratis’ Hulpdienst per telefoon lokaal tarief. Waar vind je nog
zulke ouderwetse Hollandse vakmanschap en service. De cijferuitkomst goed
m.u.v. de duurzaamheid, dit is nog een open vraag. Apparaat pas een week in
huis en weten pas over een half jaar of jaar hoe de duurzaamheid is,
constructie wel erg goed, voelt stevig aan en ook nog eens mooi om te zien
hoewel wel een groot apparaat.